Σε τρεις άξονες θα κινούνται οι μεταρρυθμίσεις που προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας, όπως αυτές παρουσιάστηκαν από την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο.
Πρόκειται για αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου, τις εκπαιδευτικές δομές και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου.
Όπως ανέφερε το υπουργείο σε σχετική ανακοίνωση, οι μεταρρυθμίσεις θα προχωρήσουν με «συνδυασμό νομοθετικών ρυθμίσεων, υπουργικών αποφάσεων και ευρύτερων δράσεων».
Ειδικότερα, για το πρόγραμμα του σχολείου, οι αλλαγές που προβλέπονται είναι:
Επίσης, το πρόγραμμα του υπουργείου περιλαμβάνει βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Η υπουργός ανέφερε τις εξής:
Πρόκειται για αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου, τις εκπαιδευτικές δομές και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου.
Όπως ανέφερε το υπουργείο σε σχετική ανακοίνωση, οι μεταρρυθμίσεις θα προχωρήσουν με «συνδυασμό νομοθετικών ρυθμίσεων, υπουργικών αποφάσεων και ευρύτερων δράσεων».
Ειδικότερα, για το πρόγραμμα του σχολείου, οι αλλαγές που προβλέπονται είναι:
- Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και σταδιακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών ήδη από τον Απρίλιο του 2020.
- Πιλοτική ένταξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
- Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.
- Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων - έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.
- Θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, ήδη από το 2020-21 για την Α' Λυκείου.
- Ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου.
- Έμφαση στην επιμόρφωση, με πρωτοπόρες δράσεις και καινοτόμες μεθόδους. Σε πρώτη φάση, θα επενδυθούν 14 εκατομμύρια ευρώ στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
- Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21, και αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της.
- Δρομολόγηση από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
Για τις εκπαιδευτικές δομές, προβλέπονται:
- Αλλαγές στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου: διακριτή έμφαση στην παιδαγωγική υποστήριξη σχολικών δικτύων, πιο αξιοκρατική διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
- Για τους δασκάλους: διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διετής διάρκεια πινάκων.
- Για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: 24 πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία αναμένεται να λειτουργούν από το Σεπτέμβριο του 2020, ενώ θα πραγματοποιηθεί και ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.
- Ασφάλεια στο σχολείο: Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης, θέσπιση σχολικών κανονισμών, αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων και τακτική συλλογή δεδομένων μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Επίσης, το πρόγραμμα του υπουργείου περιλαμβάνει βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Η υπουργός ανέφερε τις εξής:
- Εξωστρέφεια: δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού και χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με άλλο ίδρυμα), θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, διευκολύνσεις στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών (π.χ. απαλλαγή από ΔΟΑΤΑΠ).
- Αλλαγές στη διοίκηση: ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις εκλογές των Πρυτανικών Αρχών, ηλεκτρονική ψηφοφορία, καθιέρωση της τετραετούς θητείας.
- Αλλαγές στις μετεγγραφές: εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου (επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.