Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Ευάγγελος Μπακινέζος

Πειραιάς, 09/10/2019
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

   Η 5η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών ήταν μια μέρα η οποία καθιερώθηκε από την UNESCO (1994) και έθεσε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τους Εκπαιδευτικούς, τις ανάγκες  και  τα  προβλήματά   τους
τιμώντας το έργο τους και τον αγώνα που καταβάλλουν για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τις νέες γενιές. 
   Ο Έλληνας εκπαιδευτικός καλείται να επιτελέσει το "λειτούργημά" του κάτω από αντίξοες συνθήκες π.χ. με έλλειψη  υλικοτεχνικής υποδομής, χωρίς ικανοποιητικές απολαβές, με την ανασφάλεια της προσωρινής εργασίας (αναπληρωτές) και ταυτόχρονα καλείται να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της επιστήμης του, στις απαιτήσεις των μαθητών του, ‘’θυσιάζοντας’’ προσωπικό χρόνο προκειμένου να σταθεί με αξιοπρέπεια στην τάξη του και να προσφέρει κοινωνικό έργο, έργο για το οποίο πολλές φορές δεν αμείβεται ούτε υλικά αλλά ούτε και ηθικά. 
  Παρόλα αυτά όμως οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται αθόρυβα, με αξιοπρέπεια και αυταπάρνηση.
Διανύοντας πλέον το δεύτερο μήνα έναρξης του νέου σχολικού έτους και παρά την έγκαιρη πρόσληψη -πέραν των 30.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών (α΄ και β΄ φάση) και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης- σε σχέση με παρελθόντα έτη, υπάρχουν προβλήματα τα οποία απαιτούν λύση, για τα οποία η πολιτική ηγεσία οφείλει να δρομολογήσει την επίλυσή τους όπως:
1) Μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, να σταματήσει το χρόνιο άγχος  των αναπληρωτών συναδέλφων μας,  οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
2) Άμεση κάλυψη  των εναπομεινάντων λειτουργικών κενών (γ΄ φάση). 
3) Λύση του προβλήματος στέγασης ή υψηλών ενοικίων σε τουριστικές περιοχές. Υπήρξε πάνω σε αυτό η άμεση αντίδραση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και αναμένουμε περισσότερες πρωτοβουλίες.
4) Απόσυρση της εγκυκλίου Γαβρόγλου και της υφιστάμενης νομοθεσίας, που δεν επιτρέπει τη δυνατότητα λειτουργίας επί πλέον τμήματος ξένης γλώσσας επιλογής από τον αριθμό των υφισταμένων τμημάτων Γενικής Παιδείας.
   Βέβαια, ως παράταξη χαιρετίζουμε την έκδοση ΦΕΚ Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Γυμνάσιο) σχεδόν ταυτόχρονα με την έναρξη του σχολικού έτους και νωρίτερα σε σχέση με παλαιότερα έτη  και την έγκριση 686 περισσότερων ολιγομελών τμημάτων σε σχέση με πέρυσι.
    Καθώς επίσης τις δεσμεύσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί:
Α) Αλλαγής του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του Δημοτικού σχολείου. Στο εξής τη σημαία θα κρατά ο/η μαθητής/τρια με τη μεγαλύτερη επίδοση και όχι ο/η τυχερότερος/τερη.
Β) Ενίσχυσης των πρότυπων σχολείων και του ρόλου αυτών.
Γ) Δυνατότητας επιλογής για τους παλαιούς αποφοίτους Λυκείου, συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 είτε με το σύστημα που ίσχυσε το 2019 είτε με το σύστημα που είναι σε ισχύ για το 2020. 
Δ) Κατάργησης της διάταξης της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας για τις «Πράσινες» (Σχολές με εισαγωγή χωρίς εξετάσεις) και τις «Κόκκινες» (Σχολές με τρόπο εισαγωγής τις εξετάσεις). Η εν λόγω διάταξη καταργείται διότι αφενός οι μαθητές καλούνταν να ‘’μαντέψουν’’ ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι και αφετέρου με αυτό τον τρόπο υπήρχε ο κίνδυνος χαρακτηρισμού τμημάτων με «αυξημένο ή μειωμένο κύρος». 
Ε) Βελτίωσης των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων μας αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι εργάζονται σε αντίξοες συνθήκες, καθώς και αλλαγής των διαδικασιών πρόσληψής των. Οι εν λόγω διαδικασίες το επόμενο έτος θα δρομολογούνται πολύ πιο νωρίς – και όχι την τελευταία στιγμή – ούτως ώστε οι εκπαιδευτικοί αυτοί να δρομολογούν τις υποχρεώσεις τους και τη ζωή τους όπως πρέπει.
Όλα τα παραπάνω δεν μας αποτρέπουν από το να επαγρυπνούμε συνεχώς, αφού το καθήκον μας ως παράταξη είναι η στήριξη του κλάδου και η ανάδειξη – επίλυση των όποιων προβλημάτων τον ταλανίζει. 



Ευάγγελος  Μπακινέζος
                                                                (6946465438)

                                                          Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Πειραιά

                                                      Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της Δ.Α.Κ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.