α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Την τελευταία οκταετία οι
εκπαιδευτικοί υπέστησαν σοβαρότατες οικονομικές απώλειες στους μισθούς τους,
ενώ είδαν να καταργούνται στο Δημόσιο τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς
και το επίδομα αδείας. Ήδη από την προμνημονιακή περίοδο οι εκπαιδευτικοί ήταν
οι χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι.
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η χώρα εξήλθε από τα
μνημόνια. Επιβάλλεται λοιπόν να πάρει μέτρα αναπλήρωσης για τις μισθολογικές
απώλειες της οκταετίας.
Διεκδικούμε:
·
Αύξηση στους
βασικούς μισθούς με πρώτο βήμα το ξεπάγωμα του μισθολογίου για τη διετία
2016-17.
·
Επαναφορά
των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας.
·
Εκπαιδευτικό
Μισθολόγιο.
Β. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ
Με τον νόμο Κατρούγκαλου επιβλήθηκαν απαράδεκτες
αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που προβλέπουν την αύξηση των ορίων ηλικίας και τη
μείωση των συντάξεων. Είναι προφανές ότι καμία μέριμνα δεν ελήφθη για τους
εκπαιδευτικούς, ούτε αναγνωρίστηκε η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού
επαγγέλματος. Με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, 65χρονοι
εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν τα εγγόνια τους.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών απαιτεί:
·
Αναγνώριση
της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.
·
Πλήρη σύνταξη
στα 30 χρόνια υπηρεσίας και το 60ο έτος της ηλικίας.
Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
Παρά τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αδράνησε πλήρως στο ζήτημα της ασφαλιστικής μας κάλυψης. Στην
πραγματικότητα δεν υπάρχει ιατρική περίθαλψη, παρά τις υψηλές ασφαλιστικές
εισφορές που καταβάλλουμε μηνιαίως. Οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να πληρώνουν
τους ιατρούς που επισκέπτονται. Ταυτόχρονα τα φάρμακα έχουν ακριβύνει και η
συμμετοχή στη φαρμακευτική περίθαλψη έχει αυξηθεί.
Απαιτούμε:
·
Πλήρη
ιατρική και φαρμακευτική κάλυψη.
Δ. ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες, η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επέβαλε τριετές πάγωμα των μόνιμων διορισμών. Στο διάστημα αυτό
ακούσαμε εξαγγελίες για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς από τους τέως Υπουργούς
Παιδείας κυρίους Μπαλτά και Φίλη, εξαγγελίες που απεδείχθησαν κενές
περιεχομένου.
Πριν από μερικές μέρες ο νυν Υπουργός Παιδείας κ.
Γαβρόγλου ανακοίνωσε 15.000 διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών εντός τριετίας
(έως το 2021), ενώ ο κοινοβουλευτικός βίος της κυβέρνησης λήγει τον Σεπτέμβριο
του 2019!!! Είναι προφανές ότι πρόκειται για προεκλογικό πυροτέχνημα, αφού
εγγυάται μόνο 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο
του 2019. Κανένας διορισμός δεν πρόκειται να γίνει στη Γενική Εκπαίδευση τον
Σεπτέμβριο του 2019.
Η ΔΑΚΕ απαιτεί:
·
Νέο σύστημα
διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών, που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την προϋπηρεσία
των αναπληρωτών.
·
Μόνιμοι
διορισμοί εκπαιδευτικών και στη Γενική Εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο του 2019, ώστε
να καλυφθούν οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες με μόνιμο προσωπικό.
Ε. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Τα τελευταία οχτώ χρόνια οι διορισμοί στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι μηδενικοί. Μοναδικές εξαιρέσεις:
·
Ο μόνιμος
διορισμός των διοριστέων του ΑΣΕΠ του 2008, ύστερα από δικαστική απόφαση.
·
Η πρόσληψη
συναδέλφων που δικαιώθηκαν στη δικαστική διένεξη τους με το Υπουργείο Παιδείας.
Η πολιτική μηδενικών διορισμών, που ακολούθησε και η
κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, οδήγησε στην
κάλυψη των αυξανόμενων κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, λόγω και της αθρόας
συνταξιοδότησης των μονίμων. Το σχολικό έτος 2017-18,
7.500 αναπληρωτές υπηρέτησαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ 1.000 κενά εκπαιδευτικών δεν καλύφτηκαν ποτέ.Πολλοί αναπληρωτές εργάζονται σε τουριστικές περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης, με αποτέλεσμα τη ραγδαία υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου.
7.500 αναπληρωτές υπηρέτησαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ 1.000 κενά εκπαιδευτικών δεν καλύφτηκαν ποτέ.Πολλοί αναπληρωτές εργάζονται σε τουριστικές περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης, με αποτέλεσμα τη ραγδαία υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου.
Απαιτούμε:
·
Μόνιμο
διορισμό των αναπληρωτών, σύμφωνα με τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
·
Προσλήψεις
αναπληρωτών μόνο για τις έκτακτες ανάγκες.
·
Χορήγηση
ειδικού επιδόματος σε μόνιμους και αναπληρωτές που υπηρετούν σε τουριστικές
περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης.
·
Εξίσωση των
εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.
ΣΤ. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, και ο
περιορισμός των διαθέσιμων κονδυλίων για την κάλυψη των πραγματικών κενών
οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην επικράτηση ενός εφιαλτικού τοπίου στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:
·
Καθιερώθηκε
η τρίτη ανάθεση καθηκόντων, σύμφωνα με την οποία οι καθηγητές υποχρεώνονται να
διδάξουν επιπλέον γνωστικά αντικείμενα.
·
Είναι
σύνηθες φαινόμενο να μετακινούνται καθηγητές σε δύο έως πέντε σχολεία για την
κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου.
·
Αυξήθηκε η
γραφειοκρατία λόγω του ασφυκτικού ελέγχου της εκπαίδευσης από το Υπουργείο
Παιδείας. Το επιπρόσθετο αυτό έργο το έχουν επωμιστεί κατά αποκλειστικότητα οι
εκπαιδευτικοί λόγω έλλειψης γραμματειακής στήριξης.
·
Τέθηκαν
απαράδεκτοι περιορισμοί στην οικονομική αποζημίωση των μετακινούμενων
εκπαιδευτικών σε περισσότερα του ενός σχολεία.
Η ΔΑΚΕ απαιτεί:
·
Να μη
μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί σε πάνω από δύο σχολεία.
·
Να
σταματήσει η διαρκής και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αλλαγή, στις αναθέσεις
των μαθημάτων.
·
Να υπάρχει
ακώλυτη οικονομική αποζημίωση των μετακινούμενων εκπαιδευτικών.
·
Γραμματειακή
κάλυψη των σχολείων.
Ζ. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε ένα πρωτοφανές
πογκρόμ των μη αρεστών στη διαδικασία κρίσης για τους Συντονιστές, ενώ
ετοιμάζεται να πράξει το ίδιο στις επικείμενες κρίσεις των Διευθυντών
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών καταγγέλλει την επιβολή του
κομματικού κράτους του ΣΥΡΙΖΑ στον χώρο της εκπαίδευσης.
Για τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
προτείνουμε:
· Ίδρυση Σχολής Στελεχών της
Εκπαίδευσης. Η είσοδος θα πραγματοποιείται κατόπιν εξετάσεων και υπό τον έλεγχο
του ΑΣΕΠ. Οι απόφοιτοι αυτής της Σχολής θα γίνονται Διευθυντές Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
Η. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Παρά τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, στα τρία χρόνια της
διακυβέρνησης της χώρας η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παρέμεινε ανενεργή. Θεωρούμε
απαραίτητη την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου αυτοί να ανταποκριθούν
στις σύγχρονες συνθήκες.
Για το σκοπό αυτό προτείνουμε:
·
Ίδρυση
Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται, θααπαλλάσσονται από τα διδακτικά τους
καθήκοντα.
·
Αξιοποίηση
των κοινοτικών πόρων.
Θ. ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Η Κυβέρνηση, πιστή στη λογική της ήσσονος προσπάθειας,
αφού έπληξε το Γυμνάσιο με την κατηγοριοποίηση μαθημάτων και την κατάργηση των
εξετάσεων στα μαθήματα που αυτή θεώρησε ως δευτερεύοντα, αποφάσισε να «εκσυγχρονίσει»
και το Λύκειο. Με το προτεινόμενο σχέδιο:
·
Καταργείται
η Γενική Παιδεία και φροντιστηριοποιείται η Γ΄ Λυκείου.
·
Υποβαθμίζονται
σειρά μαθημάτων.
·
Πλήττεται το
αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων με την κατάργηση τους και την
αντικατάσταση τους με ένα σύστημα σαφώς πιο διαβλητό.
·
Παραδίδονται
οι εκπαιδευτικοί βορά στις διαθέσεις της τοπικής κοινωνίας, αφού θεοποιείται η βαθμοθηρία.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει ότι θα
αγωνιστεί, για να μην περάσει η διάλυση του Γενικού Λυκείου.
Απαιτούμε:
·
Ένα Γενικό
Λύκειο που θα προάγει τη Γενική Παιδεία, την κριτική σκέψη και τις αξίες του
ελληνικού πολιτισμού.
·
Ένα
αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ι. ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Αριστερά, ιδεοληπτικά, είναι εναντίον της Τεχνικής
Εκπαίδευσης. Ονειρεύεται ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο, στο οποίο θα διδάσκονται
αποσπασματικά τεχνικές γνώσεις, ενώ η κύρια Τεχνική Εκπαίδευση θα μετατεθεί σε
μεταλυκειακό επίπεδο. Οι παρατάξεις της Αριστεράς οφείλουν να πουν την
αλήθεια στους εκπαιδευτικούς και να μην κρύβονται πίσω από ιδεολογήματα και
υπεκφυγές.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι η μοναδική
παράταξη που πιστεύει:
·
Σε μία
αναβαθμισμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση, μέσα στη Λυκειακή Βαθμίδα.
·
Σε ένα
Τεχνικό Λύκειο, ισότιμο του Γενικού.
·
Σε ένα
Τεχνικό Σχολείο που θα δίνει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους.
·
Στην
καθιέρωση της μαθητείας σε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες και για όλους
τους μαθητές που το επιθυμούν.
Η
Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αίσθημα ευθύνης καταθέτει τις
θέσεις της στον κλάδο και ζητά από τους συναδέλφους την υπερψήφιση των
ψηφοδελτίων της στα
Υπηρεσιακά Συμβούλια (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε., Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε., Π.Υ.Σ.Δ.Ε.).
Υπηρεσιακά Συμβούλια (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε., Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε., Π.Υ.Σ.Δ.Ε.).
Καλούμε
τους συναδέλφους
να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κυβέρνηση.
να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κυβέρνηση.
Ο
εκπαιδευτικός κόσμος δεν αντέχει άλλους πειραματισμούς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.